Forschungsbericht 2017



Open Innovation

Institut: W-7
Projektleitung:
Stellvertretende Projektleitung: Stephan Buse Cornelius Herstatt
Mitarbeiter/innen: Stephan Buse
Daniel Ehls
Moritz Göldner
Cornelius Herstatt
Sara Heuschneider
Katharina Kalogerakis
Jens Lehnen
Malte Marwede
Sandra-Luisa Moschner
Thorsten Pieper
Tim Schweisfurth
Eilika Schwenke
Rajnish Tiwari
Timo Weyrauch
Laufzeit: 01.01.2000 — 31.12.2020
Kooperationen:- Shibaura Institute of Technology, Graduate School of Engineering Management,Tokyo/Japan
Fraunhofer-Zentrum für Internationales Management und Wissensökonomie in Leipzig
Auckland University Business School, Neuseeland
Behörde für Wirtschaft, Verkehr und Innovation in Hamburg
Department for Industrial Management and Economics, Chalmers University of Technology (Göteborg, Schweden)
European Institute for Technology and Innovation Management + EITIM Doc
German Institute for Japanese Studies, (Tokyo/Japan)
Graduate School of Engineering and Management an der Tohoku University, Japan
Graduate School of Engineering and Management, Tohoku Universität, (Sendai, Japan)
Hamburgische Gesellschaft für Wirtschaftsförderung
Handelskammer Hamburg
Indian Institute of Management/ National Innovation Foundation in Ahmedabad, Indien
Kaunas University of Technology (Litauen)
Manipal University in Manipal, Indien
Ritsumeikan Asia Pacific University in Beppu, Japan
Sloan School of Management, MIT (Cambridge, USA)
Swinburne University of Technology in Melbourne, Australien
Tsinghua Universität

 

Publikationen

  • T. Schweisfurth/F. Tietze/C. Herstatt, Hrsg.: "Exploring the co-evolution of design and technology", 2011.
  • A. Ramdorai/C. Herstatt, Hrsg.: BoP-Innovations in the Medical Industry, 2013.
  • Konstantin Wellner und Cornelius Herstatt: Determinants of User Innovation Behaviour in the Silver Market. International Journal of Innovation Management, 18, Juni 2014.
  • K. Wellner/C. Herstatt: Determinants of User Innovation Behaviour in the Silver Market. International Journal of Innovation Management, 2014.
  • K. Wellner/C.Herstatt , Hrsg.: Determinants of User Innovator Behavior in the Silver Market, 2014.
  • C. Herstatt/T. Schweisfurth: Die theoretischen und methodischen Grundlagen von User Innovation - Eine Kozitationsnalyse, Kapitel 3. Kohlhammer, , 2014.
  • T. Pieper/C. Herstatt, Hrsg.: Does ownership affect user innovation? Exploring innovation behavior and ownerships paradigms, 2012.
  • T.Pieper/R.Janssen/T.Schweisfurth/C.Herstatt: Einbindung von Lead Usern in die Entwicklung von Servicekonzepten. Wissenschaftsmanagement, 2014.
  • T.Schweisfurth und C.Herstatt: : Embedded (Lead) Users as Catalysts to Product Diffusion. Creativity and Innovation Management, January 2015.
  • T. Schweisfurht/C. Herstatt, Hrsg.: Embedded Lead Users – Phenomenon and empirical evidence, 2012.
  • N. Stoermer/C. Herstatt, Hrsg.: Exogeneous versus endogeneous governance in innovation communities: Effects on motivation, conflicts and justice, 2012.
  • T. Schweisfurth/C. Raasch/C. Herstatt: Free revealing in open innovation: A comparison of different models and their benefits for companies. International Journal of Product Development, 2011.
  • K. Kalogerakis/C. Herstatt/C. Lüthje : Generating Innovations through Analogies – An Empirical Investigation of Knowledge Brokers, Kapitel 8. Palgrave, , 2011.
  • Herstatt/M.von Zedtwitz: Global products from innovation labs in emerging countries. International Journal of Technology Management, , 2014.
  • Cornelius Herstatt und Max von Zedtwitz: : Global products from innovation labs in emerging countries. International Journal of Technology Management, 64, 2014.
  • C. Raasch/ C. Herstatt: : How companies capture value from open design. International Journal of Information and Decision Sciences , 2011.
  • Tim Schweisfurth und Cornelius Herstatt: : How internal users contribute to corporate product innovation: the case of embedded users. R&D-Management Journal, November 2014.
  • J. Lehnen/D. Ehls/C. Herstatt, Hrsg.: How is the lead user approach implemented in practice?, 2014.
  • C. Herstatt : Implementierung innovativer Analogien in der Medizintechnik: Drei Fallstudien, Kapitel 2. Springer, , 2014.
  • C. Herstatt/K. Kalogerakis/M. Schulthess: Innovationen durch Wissenstransfer, Mit Analogien schneller und kreativer Lösungen entwickeln. Springer, , 2014
  • : Innovationen durch Wissenstransfer, Mit Analogien schneller und kreativer Lösungen entwickeln. Springer, , 2014
  • Daniel Ehls und Cornelius Herstatt , Hrsg.: Joining Open Source Communities under Alternatives, 2014.
  • J. Lehnen, D. Ehls und C. Herstatt: Kundenorientierte Produktentwicklung - Vom qualifizierten Anwenderwissen der Lead User profitieren. Ideen- und Innovationsmanagement(4), Oktober 2015.
  • J. Lehnen, D. Ehls und C. Herstatt: Kundenorientierte Produktentwicklung, vom qualifizierten Anwenderwissen der Lead User profitieren. Ideen- und Innovatinsmanagement(4), 2015.
  • H. Tschirky/C. Herstatt et al.: Managing Innovation Driven Companies, Approaches in Practice. Palgrave, , 2011
  • C. Herstatt: Market Research for Radical Innovation – Lessons from a Lead User Project in the Field of Medical Products, Kapitel 9. Palgrave, , 2011.
  • L. Janzik/C. Raasch/C. Herstatt: Online communities in mature markets: Why join, why innovate, why share?. International Journal of Innovation Management, 2011.
  • C. Herstatt/V. Nedon: Open Innovation – Eine Bestandsaufnahme aus Sicht der Forschung und Entwicklung, Kapitel 1. Festschrift zum 65. Geburtstag von Prof. Dr. Hans Georg Gemünden, Motoren der Innovation - Zukunftsperspektiven der Innovationsforschung Ausgabe, 2014.
  • C. Herstatt : Open Innovation – Theorie und Praxis. Ideenmanagement, 2011.
  • Cornelius Herstatt und Daniel Ehls: Open Source Innovation The Phenomenon, Participant's Behaviour, Business Implications. Routledge, , 2014
  • C. Herstatt und D. Ehls: Open Source Innovation. Routledge, , 2015
  • D. Ehls/C. Herstatt, Hrsg.: Open Source Participation Behaviour – A Review and Introduction of a Lifecycle Model, 2013.
  • V. Lee/C. Raasch/C. Herstatt/S. Späth, Hrsg.: Open source innovation as a phenomenon-based research field: Puzzles and paradigms, 2011.
  • D. Ehls/C. Herstatt, Hrsg.: Open source software and open content: Some same but different, 2012.
  • A. Baumgarten/C. Herstatt/C. Fantapie Altobelli: Organization of International Market Introduction: Can Cooperation between Central Units and Local Product Management influence Success?, Kapitel 2. Palgrave, , 2011.
  • C. Herstatt/C. Lüthje: Quellen für Neuproduktideen, Kapitel 7. Gabler, , 2011.
  • V. Nedon/C. Herstatt, Hrsg.: R&D Employees’ Intention to Exchange Knowledge within Open Innovation Projects, 2014.
  • C. Herstatt/C. Lüthje/C. Lettl: Relying on Experts: How to effectively gather Information for Innovation Projects from Market Specialists, Kapitel 4. Palgrave, , 2011.
  • C. Grünewald/C. Raasch/C. Herstatt, Hrsg.: Selective openness, fairness and the motivation to contribute to open innovation communities, 2012.
  • F. Tietze/T. Pieper/C. Herstatt: , Hrsg.: TO OWN OR NOT TO OWN: HOW OWNERSHIP AFFECTS USER INNOVATION - An empirical study in the German rowing community, 2013.
  • C. Raasch/V. Lee//S. Späth/C. Herstatt: The rise and fall of interdiscliplinary research: The case of open source innovation. Research Policy, 2013.
  • F. Tietze, T. Pieper und C. Herstatt: To own or not to own: How ownership impacts user innovation - An empirical study. Technovation, 2015.
  • F. Skiba/C. Herstatt : Users as Sources for Radical Service Innovation, Kapitel 5. Springer, , 2011.