Dr.-Ing. Tobias Haack

Function

Scientific Assistant

Commencement

01.03.2002

Cessation

31.03.2006

Issue of Disseration

Ship manoeuvring simulation under special consideration of the propulsion plant

Subsequent Employment

Flensburger Schiffbau Gesellschaft mbH und Co. KG

Publications

  • Hendrik Vorhölter, Tobias Haack, Stefan Krüger (2009). Optimisation of a Fast Monohull with CFD-Methods. 10th International Conference on Fast Sea Transportation, Athen. [Abstract] [pdf]

  • Tobias Haack, Hendrik Vorhölter (2009). Design of a 142m RoRo-Vessel. IMDC, Trondheim. [pdf]

  • Stefan Krüger, Tobias Haack (2007). The Propulsion and Manoeuvering Concept of the BCF Double Ended Ferries. PRADS, Houston, Texas, USA. [Abstract] [pdf]

  • Tobias Haack (2006). Simulation des Manövrierverhaltens von Schiffen unter besonderer Berücksichtigung der Antriebsanlage. Promotion, Hamburg. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krueger (2005). A new concept for the simulation of extreme manoeuvres in an early design stage. MANOEVERING, Danzig-Ostroda, Polen. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2005). Ruderkräfte bei Verstellpropellern mit stark verstellten Flügeln. STG Hauptversammlung, Berlin. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger, H. Cramer (2005). Untersuchungen zum Propulsions- und Manövrierverhalten von Doppelendfähren. STG Sprechtag, Hamburg. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Propulsion Plant Models for Nautical Manoevre Simulations. Compt, Madrid. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Design of propulsion control systems based on the simulation of nautical manoevres. PRADS, Travemünde. [pdf]

  • Tobias Haack, Stefan Krüger (2004). Einfluss der Maschinenanlage auf das Notstoppverhalten von Schiffen. STG Sprechtag, Hamburg. [pdf]