05.09.24
We're currently attending IEEE UComms, one of the leading conferences for acoustic underwater communication, in Sestri Levante, where Peter and Fabian present their work on Towards Cost-Effective Acoustic Tracers For Bedload Transport Measurement and Comparison Of Sweep Spread Carrier And Frequency Shift Chirp Modulation In Shallow Waters
04.09.24
Our submitted paper: Towards Energy-Aware Path Planning for AUV Swarms Authors: Wiebke Frenkel, Prof.Bernd-Christian Renner was accepted for the ICARCV' 2024 conference. We congratulate the authors.
03.09.24
Am Montag, den 09.09. von 6:00 Uhr bis voraussichtlich 08:00 Uhr wird ein notwendiges Update der WLAN-Infrastruktur installiert. Die WLAN-Dienste der TUHH stehen zeitweise nicht zur Verfügung. Betroffen von dieser Wartung sind alle WLAN-Dienste, also Eduroam und VPN/WEB sowie Veranstaltungsnetze. Wir bitten Sie, diese Betriebseinschränkung zu entschuldigen. Bei Fragen wenden Sie sich bitte über die Email-Adresse servicedesk@tuhh.de an unseren Servicedesk.
placeholder
02.09.24
We are happy to anounce, that Prof Stefan Heinrich, will hold a presentation about "Multi-scale modelling and characterization of dense gas-solid flows" at the Glatt Colloquium on Powder Technology. If you are interested, the registration of the event is open until October, 1st. At the colloquium you will get a comprehensive overview of processes for thermal powder production:  - Particle/process gas interaction  - Production of raw materials and precursors  - Processes in the synthesis reactor  - Downstream processes  - Analytics  - Application examples For synthesis, coating and calcination of micro- and and nanopowders, treatment in a pulsating hot gas pulsating hot gas flow has proven to be advantageous in numerous cases. Learn more about this technology and its potential. We have succeeded in bringing together leading scientists in this field. In this way, we can shed light on the entire process chain in the production of novel powders, both theoretically and by means of selected examples. Who should attend? Are you a materials scientist, product developer and are you involved in research or production? The colloquium is basically aimed at anyone who is looking for novel ways to manufacture, coat and thermally post-treat fine powders – from the nano to the micrometer range. Solutions for complex stoichiometry and crystal structure requirements, for example in mixed oxides, will be considered, as well as options for organic and inorganic core-shell coating and aspects of calcination. The combination of theoretical considerations and practical experience takes into account different levels of prior knowledge. How to participate? Date: October 29-30, 2024 Location: Glatt Engineering GmbH, Nordstraße 12, 99427 Weimar Participation fee: 120 € (plus VAT) Costs for the evening program on 29.10.2024 are included Registration: Please register bindingly by 01.10.2024 at the latest. Upon request, you will also receive recommendations for overnight accommodation in the cultural city of Weimar. Back to Institute SPE - News
02.09.24
Projektfragestellung: Wie kann SPARA in den Berufsschulunterricht didaktisch sinnvoll integriert werden?
02.09.24
Projektfragestellung: Welche Herausforderungen und Chancen ergeben sich aus der Nutzung von KI für die Erstellung von Marketinginhalten ?
02.09.24
Projektfragestellung: Welche Rolle/welchen Stellenwert kann KI bei der Erarbeitung eines Polaritätsprofils und einer Mainidea innehaben?
02.09.24
Projektfragestellung: Welche Möglichkeiten bietet ein KI-basiertes Tool Lernenden in der Berufsschule Inhalte zu vertiefen?
placeholder
02.09.24
Projektfragestellungen: Wie definiert sich „leichte Sprache“? An welchem Punkt muss zwischen Paraphrasierung einer Aufgabe und Vorwegnahme der Lösung unterschieden werden? Besteht ein Risiko des Verlusts von Operatoren / Handlungsanweisungen für SuS? Ist eine Transkription der Aufgaben in leichte Sprache später potenziell Teil des Arbeitsprozesses der SuS? (Taschenrechner-Effekt)
02.09.24
Projektfragestellung: Wie kann eine Lernlandkarte zur Einführung in den Umgang mit Künstlicher Intelligenz für eine heterogene Klasse motivierend und kognitiv aktivierend gestaltet werden?