24.12.25
Einrichtungen der BEEM können in der Zeit vom 22.12.25 bis einschließlich dem 05.01.26 nicht genutzt werden.
12.12.25
Am 11. Dezember 2025 fand die alljährliche PKT-Weihnachtsfeier statt.
placeholder
12.12.25
Freitag, den 12.12.2025, 13.30 Uhr: Verteidigung der Masterarbeit von Melvin Hanno
placeholder
12.12.25
Die BBS Brinkstraße in Osnabrück begrüßte das Institut für berufliche Metalltechnik (IBMT) der Technischen Universität Hamburg zu einem gelungenen Austausch über zukunftsweisende Themen der beruflichen Bildung.
12.12.25
Establishing a new platform for H2-driven asymmetric catalysis by design of a fusion-enzyme
placeholder
12.12.25
Die monatliche GitLab Wartung findet am Dienstag den 16.12. statt, daher wird GitLab an diesem Tag zwischen 17 Uhr und 18 Uhr nicht erreichbar sein
12.12.25
Felix Löffler tritt Heisenberg-Professur an der TU Hamburg an
12.12.25
Last week, the kick-off meeting of the #LuFo 7.1 project #ATLAS (Air Transport Analysis and Technology Synergy Study) took place at #RWTH Aachen. The #FST and academic partners from twelve institutions across Germany came together to present the project’s objectives and ensure a smooth project start. The project aims to provide clear recommendations for action for the next generation of long-range aircraft. Within three main work packages, the consortium will establish simulation and evaluation capabilities across all three system levels: the air transportation system, the aircraft, and individual technologies. FST focuses on the development and sizing of the liquid hydrogen system, as well as the thermal management system, and on the integration of high-temperature superconducting (HTS) powertrain components in cooperation with #Fraunhofer #IISB. This includes identifying synergy effects between these systems to enable an energy-efficient aircraft design. More information about the project can be found here: https://lnkd.in/eKCJmHzQ
11.12.25
ISTA 2026: The 37th International Congress Munich, Germany; September 15th – September 18th, 2026 The DGfB is the guest Society of the ISTA
11.12.25
Wir freuen uns, ein weiteres US-Patent mit dem Titel „TRAINING MODEL COMPRISING ADDITIVELY MANUFACTURED CUSTOMISABLE VESSEL MODELS“ (U.S. Patent No. 12,475,811 B2) erhalten zu haben. Das von Dr. Johanna Spallek und Prof. Dieter Krause angemeldete Patent schützt ein modular aufgebautes medizinisches Trainingsmodell, bei dem additiv gefertigte Gefäßsegmente über ein neuartiges, formschlüssiges Kupplungssystem ausgetauscht werden können. Dadurch lassen sich standardisierte wie patientenspezifische Gefäßkomponenten flexibel miteinander kombinieren.
placeholder