Publikationen

2017

  • Hoppen, H.; Gleine, W.; von Estorff, O. (2017). Untersuchungen zur Verbesserung der akustischen Eigenschaften im tieferen Frequenzbereich von Glaswollpaketen für Flugzeugkabinenisoilierungen.

  • Keuchel, S.; Hagelstein, N.; Zaleski, O.; von Estorff, O. (2017). Numerical integration for the Isogeometric Boundary Element Method.

  • Langfeldt, F.; Gleine, W.; Kemsies, H.; von Estorff, O. (2017). Akustische Eigenschaften von durchlochten Membran-Metamaterialien.

  • Langfeldt, F.; Kemsies, H.; Gleine, W.; von Estorff, O. (2017). Perforated membrane-type acoustic metamaterials. Physics Letters A. 381. 1457-1462

  • Piepiorka J.; Schröder, T.; von Estorff, O. (2017). Strömungsakustische Simulation der Umströmung einer Zylinder-Flügelprofil-Anordnung unter Berücksichtigung dreidimensionaler Effekte.

  • Schröder, T.; Piepiorka, J.; Silkeit, P.; von Estorff, O. (2017). Untersuchung verschiedener hybrider CAA-Formulierungen auf Basis des "hydrodynamic/acoustic splitting.

  • Silkeit, P.; Schröder, T.; von Estorf, O. (2017). Eine Kombination aus hybridem Störungsansatz und Kirchhoff Integration zur Simulation von strömungsinduziertem Schall.

2016

  • Langfeldt, F.; Riecken, J.; Gleine, W.; von Estorff, O. (2016). A membrane-type acoustic metamaterial with adjustable acoustic properties. Journal of Sound and Vibration. 373. 1-18

2015

  • Abele, M. (2015). Zur effizienten Berechnung von Schalltransmission mit Hilfe Finiter Elemente.

  • Ruhnau, M.; von Estorff, O. (2015). Zur Prognose von Rammschall unter Berücksichtigung unsicherer Eingangsparameter.

  • Michels, T. (2015). Simulation des hydroakustischen Schalls einer Strömungspumpe.

  • Petuchow, A. (2015). Zur Ermittlung des zeitabhängigen Reibwertes bei Öl-Elastomer-Paarungen.

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2015). Belastungsabhängige irreversible Reibwertänderung einer Öl-Elastomer-Paarung.

  • Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert, T.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Analysis of Wave Fields Induced by Offshore Pile Driving.

  • Ruhnau, M.; von Estorff, O. (2015). COMPILE - Ergebnisse der internationalen Benchmark-Studie Rammschall.

  • Ruhnau, M.; von Estorff, O. (2015). Validating a wavenumber integration model for the prediction of underwater noise due to offshore pile driving.

  • Schoßau, T.; Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Modellierung des IHC Noise Mitigation Screen.

  • Marinova, P.; von Estorff, O. (2015). A solution of the Helmholtz equation with nonconforming finite elements on nonmatching grids.

  • Schröder, T.; Michels, T.; von Estorff, O. (2015). Untersuchungen zum Einsatz eines OpenFOAM®-EIF-basierten Strömungsakustik-Lösers.

  • Semerak, T. (2015). Berechnungsmethodik zur Berücksichtigung poröser und Entdröhnmaterialien bei der Finite-Elemente-Akustikmodellierung.

  • Semerak, T.; von Estorff, O. (2015). Porous Absorber Modeling for Low-Mid Frequency Finite Element Method. ACTA Acustica United with Acustica. 101. 829-841

  • Soares Jr., Delfim; Großeholz, Georg, von Estorff, Otto (2015). An efficient staggered time-marching procedure for porodynamics. Computer Methods in Applied Mechanics and Engineering. 297. 1-17

  • Stritzelberger, B.; Yefremov, A.; von Estorff, O. (2015). Die Fuzzy-EFEM zur Berücksichtigung von Parameterunsicherheiten bei hochfrequentem Körperschall.

  • Vindahl Kringelum, J.; Lippert, S.; Heitmann, K.; Smidt Lützen, R.; Trimoreau, B.; Skjellerup, P. (2015). The Use of Numerical Modelling to Assist and Improve Industrial Understanding of Underwater Noise and Relevant Mitigation Measures.

  • Mayer, L.; von Estorff, O. (2015). Inversen-Reihenentwicklung zur Gleichungslösung bei der Analyse intervallbehafteter vibro-akustischer FE-Systeme.

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2015). Low-Frequency Air and Structure-Borne Sound Insulation Challenges for a Counter-Rotating Open-Rotor Aircraft.

  • Großeholz, G.; Soares, D.; von Estorff, O. (2015). A stabilized central difference scheme for dynamic analysis. International Journal for Numerical Methods in Engineering.

  • Keuchel, S.; Vater, K.; von Estorff, O. (2015). A High Order Fast Multipole Boundary Element Method.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Erstellung der zugrunde liegenden Datenbank des Expertensystems.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical determination of equivalent damping parameters for a finite element model to predict the underwater noise due to offshore pile driving.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical investigation of the influence of different sound mitigation systems on the underwater sound pressure level due to offshore pile driving.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical Model to predict the Acoustic Wave Progagation due to offshore pile driving.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerische Untersuchung des Einflusses verschiedener Schallschutzsysteme auf den Schalldruckpegel während einer Offshore-Pfahlrammung.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Vorhersage des Rammschalls in Pfahlnähe.

  • Keuchel, S.; von Estorff, O. (2015). Iterative Kopplung von BEM und FEM zur Vorhersage von schiffsinduziertem Lärm in Ufernähe.

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Evaluation of the prediction accuracy in offshore pile driving acoustics.

  • Kohlsch, T.; Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S., von Estorff, O. (2015). Möglichkeiten der akustischen Optimierung eines Impulshammers.

  • Koreck, J. (2015). Methods to Analyze Attentuation of Fluid Oscillations at Orifices and Sound Generation Due to Wet Impacts in Hydraulic Valves.

  • Koreck, J.; von Estorff, O. (2015). Reduced order structural models for the calculation of wet contact forces due to impacts in hydraulic valves. Meccanica An International Journal of Theoretical and Applied Mechanics. 17

  • Langfeldt, F.; Gleine, W.; von Estorff, O. (2015). Analytical model for low-frequency transmission loss calculation of membranes loaded with arbitrarily shaped masses. Journal of Sound and Vibration. 349. 315-329

  • Lippert, T. (2015). Robust Numerical Prediction of Offshore Pile Driving Noise over Long Ranges.

  • Lippert, T.; Galindo-Romero, M.; Gavrilov, A.N.; von Estorff, O. (2015). Empirical estimation of peak pressure level from sound exposure level. Part II: Offshore impact pile driving noise. Acoustical Society of America. 138 (3).

  • von Estorff, O. (2015). Recent Developments of BEM and FEM and their application to real life acoustic problems.

2014

  • Abele, M.; von Estorff, O. (2014). Effiziente Berechnung der Transmissionsgrade von Einwand- und Doppelwand-Systemen in der FEM.

  • Lippert, T.; von Estorff, O. (2014). The significance of parameter uncertainties for the prediction of offshore pile driving noise. Journal of the Acoustical Society of America.

  • Stritzelberger, B.; Yefremov, A.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). EPES - Effiziente Prognose vibroakustischer Eigenschaften in der Schiffsentwurfsphase, Teilvorhabensbezeichnung: Entwicklung eines Simulationswerkzeuges zur akustischen Prognose auf Basis der Energie-Finite-Elemente-Methode mit Berücksichtigung unsicherer.

  • Stritzelberger, B.; von Estorff, O. (2014). Die Energie-Finite-Elemente-Methode zur Anwendung im Schiffbau.

  • Stahl, S.; von Estorff, O. (2014). Model Updating unter Verwendung von globalen Response Surfaces.

  • Soares, D.; Großeholz, G.; von Estorff, O. (2014). A more flexible and effective analysis of porous media considering edge-based smoothed meshfree techniques. Computational Mechanics. 53. 1265-1277

  • Semerak, T.S.; von Estorff, O. (2014). Porous Absorber Modeling for low-mid Frequency Finite Element Method. ACTA Acustica united with Acustica. 98.

  • Ruhnau, M.; Lippert, T.; Heitmann, K.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). On the challenges of validating a profound pile driving noise model.

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2014). Visueller Vergleich der Schadensbilder von Radialwellendichtringen und RWDR-Tribometerproben. 85-97

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2014). Validierung einer Funktionsüberprüfung und Erarbeitung einer Methode zur Erfassung des Reibwertes µ in Abhängigkeit von variierenden Betriebsparametern. DGMK Forschungsbericht 738.

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2014). Belastungsabhängige irreversible Reibwertänderung einer Öl-Elastomer-Paarung dargestellt durch eine Masterkurve. 101-117

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2014). Noise-shield with membrane-type metamaterials for low-frequency sound insulation. Part II: Numerical investigation of the full-scale panel assembly.

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2014). Low-Frequency Air and Structure-Borne Sound Insulation Challenges for a Counter-Rotating Open-Rotor Aircraft.

  • Lippert, T.; von Estorff, O. (2014). On a hybrid model for the prediction of pile driving noise from offshore wind farms. Acta Acustica.

  • Großeholz, G., von Estorff, O. (2014). Improving efficiency of two phase porous media simulation. 145-156

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). On the importance of uncertain sea bottom parameters for the prediction of pile driving noise.

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). On the estimation of prediction accuracy in numerical offshore pile driving noise modelling.

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Fortschritte der Akustik 2014.

  • Lippert, S.; Stritzelberger, B.; von Estorff, O.; et al (2014). Effiziente Prognose vibroakustischer Eigenschaften in der Schiffsentwurfsphase.

  • Lippert, S.; Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert, T.; von Estorff, O. (2014). COMPILE - An International Benchmark Study on the Prediction of Offshore Pile Driving Noise.

  • Langfeldt, F.; Marinova, P.; Gleine, W.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Noise-shield with membrane-type metamaterials for low-frequency sound insulation. Part I: Analytical investigation of the multi-layered assembly.

  • Klostermann, S.; Vogt, D.; von Estorff, O. (2014). Scale-space based multiscale random filed modelling with local pattern matching.

  • Klostermann, S (2014). Multiskalare Modellierung stochastischer Felder.

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2014). Krylov-Unterraumverfahren mit Subspace Recycling zur Beschleunigung der Fast-Multipole-Boundary-Elemente-Methode.

  • Karger, M.; Zaleski, O.; von Estorff, O.; Stritzelberger, B.; et al (2014). Anwendung der Energie-FEM zur Analyse der vibro-akustischen Eigenschaften in der Schiffsentwurfsarbeit.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Computational Prediction of the Underwater Sound Pressure due to Offshore Pile Driving.

  • Heitmann, K., Lippert, T., Lippert, S., von Estorff, O. (2014). Untersuchung des Einflusses der geometrischen Abmessungen eines Monopiles auf den Schalldruckpegel während einer Offshore-Pfahlrammung.

  • von Estorff, O.; Markiewicz, M.; Zaleski, O. (2014). Efficient numerical predictions in vehicle acoustics based on the Acoustic Transfer Functions.

2013

  • Abele, M.; Rescheleit, M.; von Estorff, O. (2013). Integrated Simulation Model for Cabin Acoustics.

  • Mayer, L. (2013). Interval methods for uncertain vibro-acoustic FE-calculations.

  • Stritzelberger, B.; Abele, M.; von Estorff, O. (2013). On the energy finite element method for the acoustic design of ship. POMA. 19.

  • Stahl, S.; von Estorff, O. (2013). Model updating of a fuselage structure by using metaheuristic methods.

  • Schönewald, A. (2013). Zur Effizienz gitterfreier Methoden für die Simulation zweiphasiger, poröser Medien.

  • Ruhnau, M. (2013). Offshore pile driving noise - Prediction through comprehensive model development.

  • Ruhnau, M. (2013). COMPILE - Internationale Benchmark-Studie zur Rammschallvorhersage.

  • Rong, P.; von Estorff, O.; Nagler, L.; Schanz, M. (2013). A Finite Element Plate Formulation for the Acoustical Investigation of Thin Air Layers. Journal of Computational Acoustics. 21. 14

  • Rong, P.; Abele, M.; von Estorff, O. (2013). Comparison of different methods for simulating acoustic diffuse field excitations. Acta Acustica.

  • Rescheleit, M.; von Estorff, O. (2013). A hybrid method to assess the sound field of moving sources.

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2013). Visual comparison of the damage symptoms occuring at radial shaft seals and at RWDR-Tribometer samples.

  • Petuchow, A.; Wollesen, V.; von Estorff, O. (2013). Quantitative Beschreibung der irreversiblen Vorgänge einer Öl-Elastomer-Paarung. Dichtungstechnik Jahrbuch. 384-397

  • Nagler, L.; Rong, P.; Schanz, M.; von Estorff, O. (2013). Sound transmission through a poroelastic layered panel. Computational Mechanics. 12

  • Mayer, L.; von Estorff, O. (2013). On the applicability of interval arithmetics to uncertain vibro-acoustic FE-models.

  • Lippert, T.;Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). On the prediction of pile driving induced underwater sound pressure levels over long ranges.

  • Abele, M.; von Estorff, O. (2013). Calculation of Transmission-Loss and Noise-Reduction-Indices Using a Random Finite Element Simulation.

  • Lippert, T.; Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). On the prediction of pile driving noise over long ranges.

  • Lippert, S.; Lippert, T.; Heitmann, K.; von Estorff, O. (2013). Prediction of underwater noise and far field propagation due to pile driving for offshore wind farms.

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2013). Speed Up of 3D-Acoustics in frequency domain by the Fast Multipole Boundary Element Method in combination with Krylov Subspace Recycling based iterative solvers.

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2013). Multi Frequency Analysis with the Fast Multipole Boundary Element Method and Krylov Subspace Recycling Solvers.

  • Herwig, V.; Zacharioudaki-Apelidou, F.; Heitmann, K.; von Estorff, O. (2013). Vibrated Pile Validation Project for Offshore Monopiles.

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). Computational prediction of near and far field noise due to pile driving for offshore wind farms.

  • Guder, S. (2013). Modellierung von Low-Velocity-Impacts and Faserverbundstrukturen.

  • Großeholz, G.; von Estorff, O. (2013). A stabilized explicit time stepping scheme for the integration of the equation of motion.

  • Gehlken, M.; Keuchel, S.; von Estorff, O. (2013). Comparison of two different halfspace formulations for the investigation of acoustical problems via the 2D fast multipole element method.

  • Biermann, J.; von Estorff, O. (2013). Higher Order Finite and Infinite Acoustical Elements Based on Ultraspherical Polynomials. Acta Acustica. 99. 759-769

  • Biermann, J. (2013). Effiziente Berechnung von Reifen-Rollgeräuschen.

  • Bahr, M.; Bauer, M.; Großeholz, G.; Hamann, T.; Leonardi, M.; Pichler, T.; Qiu, G.; Radisch, C. (2013). Seehäfen für Containerschiffe zukünftiger Generationen - Forschungsprojekte der Stipendiaten der dritten Generation. HANSA International Maritime Journal. 150 (7). 93-97

  • von Estorff, O. (2013). Numerical prediction of noise sources: facts, fears, future.

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