Publikationen

inproceedings

  • Estorff, O. von and Wandel, M. (2003). Numerical Modelling of Sound Transmission Loss of Interior Aircraft Lining Elements.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Wandel, M. and Rezek, R. and Schirmer, S. (2001). Modeling of Multi-Layered Poro-Elastic Panels for Vehicle Interior Acoustics.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Wandinger, J. (1994). Boundary Elemente für akustische Fragestellungen - was kann man erwarten?. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Wandinger, J. and Horn, H. (1994). Numerische Berechnungsverfahren zur Untersuchung akustischer Fragestellungen bei Schienenfahrzeugen.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Wandinger, J. and Tylkowski, B. and Villmann, J. (1996). Numerical Methods for the Acoustical Investigation of Railway Vehicles.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Zaleski, O. (2001). Effektive Berechnung von Schallfeldern mittels akustischer Transfervektoren.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Zaleski, O. (2003). Effiziente Schallabstrahlungsberechnungen mit der BEM und interpolierten akustischen Transferfunktionen.. 536-537. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Zaleski, O. (2003). A Source Simulation Technique for the Frequency Interpolation of Acoustic Response Functions.. [BibTex]

  • Estorff, O. von and Zaleski, O. and Rezek, R. and Essen, M. von (2000). Sound Radiation of a Multi-Layered Poroelastic Panel: Measurements and Calculations.. [BibTex]

  • Fangauf, C. and Wollesen, V. M. (2002). Complementary Dynamic Tests for Judgement of Rotary Shaft Lip Type Seals. [BibTex]

  • Firuziaan, M. and Estorff, O. von (2002). Transient 3D Soil/Structure Interaction Analyses Including Nonlinear Effects.. [BibTex]

  • Friedrich, K. and Schmid, G. and Estorff, O. von and Hagen, C. (2003). Dynamische Wechselwirkung zwischen Bauwerk und Untergrund mittels einer gekoppelten FEM/REM-Formulierung. [BibTex]

  • Förster, K. and Wollesen, V. M. (2001). Analysis of Radial Lip Seal Behaviour at Low Pressure.. [BibTex]

  • Geest, E. De and Estorff, O. von and Pätzold, H. (1996). Berechnung von akustischen Übertragungsfunktionen in Räumen mittels der Triangular-Beam-Methode.. [BibTex]

  • Gehlken, M.; Keuchel, S.; von Estorff, O. (2012). Analysis of the computational efficiency of the two-dimensional Multilevel Fast Multipole Method for acoustical simulations. [BibTex]

  • Gehlken, M.; Keuchel, S.; von Estorff, O. (2012). Untersuchungen zur Effizienz der zweidimensionalen Multilevel-Fast-Multipole-Methode in der Akustiksimulation. [BibTex]

  • Gehlken, M.; Keuchel, S.; von Estorff, O. (2013). Comparison of two different halfspace formulations for the investigation of acoustical problems via the 2D fast multipole element method. [BibTex]

  • Gehlken, Malte and Estorff, Otto von and Albers, B. and Savidis, S. and Keuchel, S. (2011). Efficient application of the Fast-Multipole-BEM for the calculation of acoustical problems. [BibTex]

  • Großeholz, G., von Estorff, O. (2014). Improving efficiency of two phase porous media simulation. 145-156. [BibTex]

  • Großeholz, G.; von Estorff, O. (2013). A stabilized explicit time stepping scheme for the integration of the equation of motion. [BibTex]

  • Guder, S. (2013). Modellierung von Low-Velocity-Impacts and Faserverbundstrukturen. [BibTex]

  • Hagen, C. and Estorff, O. von (2005). Transient dynamic investigation of 3D dam-reservoir-soil problems using an iterative coupling approach.. [BibTex]

  • Heitmann, K., Lippert, T., Lippert, S., von Estorff, O. (2014). Untersuchung des Einflusses der geometrischen Abmessungen eines Monopiles auf den Schalldruckpegel während einer Offshore-Pfahlrammung. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). Computational prediction of near and far field noise due to pile driving for offshore wind farms. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Computational Prediction of the Underwater Sound Pressure due to Offshore Pile Driving. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Erstellung der zugrunde liegenden Datenbank des Expertensystems. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical determination of equivalent damping parameters for a finite element model to predict the underwater noise due to offshore pile driving. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical investigation of the influence of different sound mitigation systems on the underwater sound pressure level due to offshore pile driving. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerical Model to predict the Acoustic Wave Progagation due to offshore pile driving. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Numerische Untersuchung des Einflusses verschiedener Schallschutzsysteme auf den Schalldruckpegel während einer Offshore-Pfahlrammung. [BibTex]

  • Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Vorhersage des Rammschalls in Pfahlnähe. [BibTex]

  • Herwig, V.; Zacharioudaki-Apelidou, F.; Heitmann, K.; von Estorff, O. (2013). Vibrated Pile Validation Project for Offshore Monopiles. [BibTex]

  • Hoge, K. and Feldmann, U. and von Karstedt, W. and von Estorff, O. (2008). Simulation des vibroakustischen Verhaltens einer Geige mit Hilfe von Finite-Elemente- und Boundary-Elemente-Methoden. [BibTex]

  • Hoge, K. and Rescheleit, M. and von Estorff, O. (2010). Rechenmodell zur Simulation des Akustikkomforts in Flugzeugkabinen. [BibTex]

  • Hoge, K. and Rescheleit, M. and von Estorff, O. (2011). Validierung eines Ray-Tracing-Modells zur Simulation der Akustik in Flugzeugkabinen. [BibTex]

  • Hoge, K.; Rescheleit, M.; von Estorff, O. (2012). Methoden zur Berücksichtigung von Unsicherheiten in akustischen Berechnungsverfahren. [BibTex]

  • Hoge, K.; Rescheleit, M.; von Estorff, O. (2012). Modelling Aircraft Cabin Sources and Input Parameter Uncertainty for a Ray Tracing Algorithm. [BibTex]

  • Hoge, Katrin and Rescheleit, Michael and Estorff, Otto von (2011). Ray-Tracing zur Simulation der Akustik in Flugzeuginnenräumen - Validierung und Unsicherheitsdiskussion. [BibTex]

  • Homm, A. and Bartels, F. and Estorff, O. von (1991). Directivity Pattern of a Cantilever Plate: Comparison of Numerical Results with Experimental Data.. [BibTex]

  • Hoppen, H.; Gleine, W.; von Estorff, O. (2017). Untersuchungen zur Verbesserung der akustischen Eigenschaften im tieferen Frequenzbereich von Glaswollpaketen für Flugzeugkabinenisoilierungen. [BibTex]

  • Karstedt, W.-Ch. von and Estorff, O. von (2000). Modellierung von Fahrzeugsitzen mit Hilfe von Transfermatrizen.. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2013). Multi Frequency Analysis with the Fast Multipole Boundary Element Method and Krylov Subspace Recycling Solvers. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2013). Speed Up of 3D-Acoustics in frequency domain by the Fast Multipole Boundary Element Method in combination with Krylov Subspace Recycling based iterative solvers. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Biermann, J.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2014). Krylov-Unterraumverfahren mit Subspace Recycling zur Beschleunigung der Fast-Multipole-Boundary-Elemente-Methode. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2012). Analyse zweier Halbraum-Formulierungen zur Lösung der Helmholtz-Gleichung mittels Fast-Multipole-Boundary-Elemente-Methode. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Gehlken, M.; von Estorff, O. (2012). Halfspace Formulations for the Boundary Element Method in 3D-Acoustics using the Fast Multipole Method. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Hagelstein, N.; Zaleski, O.; von Estorff, O. (2017). Numerical integration for the Isogeometric Boundary Element Method. [BibTex]

  • Keuchel, S.; Vater, K.; von Estorff, O. (2015). A High Order Fast Multipole Boundary Element Method. [BibTex]

  • Keuchel, S.; von Estorff, O. (2015). Iterative Kopplung von BEM und FEM zur Vorhersage von schiffsinduziertem Lärm in Ufernähe. [BibTex]

  • Klemenz, M. and Estorff, O. von and Heckl, M. (1995). Schallabstrahlung eines Katalysators mit der BEM und dem Rayleigh-Verfahren.. 683-686. [BibTex]

  • Klostermann, S and Gehlken, M. and Vogt, D. and von Estorff, O. and Weltin, U. (2010). Dynamic simulation of a phased-array radar considering earthquake loads.. [BibTex]

  • Klostermann, S. and Vogt, D. and Lippert, S. and Estorff, O. von (2011). A New Pattern Recognition Method for Parametric Modelling of Random Fields. [Abstract] [BibTex]

  • Klostermann, S. and Vogt, D. and Lippert, S. and Estorff, O. von (2011). Pattern Recognition Based Parameterisation of Random Fields. [BibTex]

  • Klostermann, S. and Vogt, D. and von Estorff, O. and Schlattmann, J. (2009). Simulation von Flugzeug-Kabinenkomponenten unter Berücksichtigung unscharfer Randbedingungen. [BibTex]

  • Klostermann, S.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2012). Pattern Recognition Based Multiscalar Random Field Modelling. [BibTex]

  • Klostermann, S.; Vogt, D.; von Estorff, O. (2014). Scale-space based multiscale random filed modelling with local pattern matching. [BibTex]

  • Kohlsch, T.; Heitmann, K.; Lippert, T.; Ruhnau, M.; Lippert, S., von Estorff, O. (2015). Möglichkeiten der akustischen Optimierung eines Impulshammers. [BibTex]

  • Koreck, J. and von Estorff, O. (2009). Frequency Dependent Attenuation of Oscillations in Fluid-filled Pipes and Orifices. [BibTex]

  • Langfeldt, F.; Gleine, W.; Kemsies, H.; von Estorff, O. (2017). Akustische Eigenschaften von durchlochten Membran-Metamaterialien. [BibTex]

  • Langfeldt, F.; Marinova, P.; Gleine, W.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Noise-shield with membrane-type metamaterials for low-frequency sound insulation. Part I: Analytical investigation of the multi-layered assembly. [BibTex]

  • Liefooghe, D. and Zaleski, O. and von Estorff, O. (2006). FEM/BEM studies on the interior acoustics of a car.. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2006). Numerical modeling of sound radiation and transmission loss of a honeycomb panel using measured material properties.. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2008). Berücksichtigung unsicherer Eingangsparameter bei der vibro-akustischen FE-Berechnung von Flugzeugkabinenkomponenten. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2008). Sound transmission loss calculation of aircraft cabin lining with uncertain parameters using fuzzy arithmetic. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2010). Efficient handling of parameter uncertainties in coupled fluid-structure finite element computations. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2010). Efficient modelling of vibro-acoustic systems with parameter uncertainties. [BibTex]

  • Lippert, S. and von Estorff, O. (2010). Effiziente Berücksichtigung von Parameterunsicherheiten in gekoppelten vibro-akustischen Modellen. [BibTex]

  • Lippert, S.; Lippert, T.; Heitmann, K.; von Estorff, O. (2013). Prediction of underwater noise and far field propagation due to pile driving for offshore wind farms. [BibTex]

  • Lippert, S.; Lippert, T.; von Estorff, O.; Milatz, M.; Reimann, K. (2012). Prediction of underwater sound due to pile driving for offshore wind farms - A challenge for numerical simulation. [BibTex]

  • Lippert, S.; Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert, T.; von Estorff, O. (2014). COMPILE - An International Benchmark Study on the Prediction of Offshore Pile Driving Noise. [BibTex]

  • Lippert, S.; Stritzelberger, B.; von Estorff, O.; et al (2014). Effiziente Prognose vibroakustischer Eigenschaften in der Schiffsentwurfsphase. [BibTex]

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). Fortschritte der Akustik 2014. [BibTex]

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). On the estimation of prediction accuracy in numerical offshore pile driving noise modelling. [BibTex]

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2014). On the importance of uncertain sea bottom parameters for the prediction of pile driving noise. [BibTex]

  • Lippert, T.; Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2015). Evaluation of the prediction accuracy in offshore pile driving acoustics. [BibTex]

  • Lippert, T.; Lippert S. (2012). Prediction of pile driving induced underwater noise. [BibTex]

  • Lippert, T.; Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert S.; von Estorff, O. (2012). Zwischenergebnisse des Rechenmodells für die Ausbreitung des Rammschalls im Meerwasser. [BibTex]

  • Lippert, T.; Ruhnau, M.; Heitmann, K.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). On the prediction of pile driving noise over long ranges. [BibTex]

  • Lippert, T.;Heitmann, K.; Ruhnau, M.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2013). On the prediction of pile driving induced underwater sound pressure levels over long ranges. [BibTex]

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2014). Low-Frequency Air and Structure-Borne Sound Insulation Challenges for a Counter-Rotating Open-Rotor Aircraft. [BibTex]

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2014). Noise-shield with membrane-type metamaterials for low-frequency sound insulation. Part II: Numerical investigation of the full-scale panel assembly. [BibTex]

  • Marinova, P.; Langfeldt, F.; Lippert, S.; von Estorff, O.; Gleine, W. (2015). Low-Frequency Air and Structure-Borne Sound Insulation Challenges for a Counter-Rotating Open-Rotor Aircraft. [BibTex]

  • Marinova, P.; von Estorff, O. (2015). A solution of the Helmholtz equation with nonconforming finite elements on nonmatching grids. [BibTex]

  • Markiewicz, M. and von Estorff, O. (2007). Berechnung der Schallabstrahlung vom Motor-Getriebe-Verband. [BibTex]

  • Markiewicz, M. and Zaleski, O. and von Estorff, O. (2008). Vorhersage und Analyse des Lärmpegels am Bedienerplatz mobiler Maschinen. [BibTex]

  • Mayer, L. (2013). Interval methods for uncertain vibro-acoustic FE-calculations. [BibTex]

  • Mayer, L.; Biermann, J.; Lippert, S.; von Estorff, O. (2012). Effiziente Analyse unsicherer vibro-akustischer FE-Systeme durch Verwendung von Gleichungslösern mit Subspace Recycling. [BibTex]

  • Mayer, L.; von Estorff, O. (2013). On the applicability of interval arithmetics to uncertain vibro-acoustic FE-models. [BibTex]

  • Mayer, L.; von Estorff, O. (2015). Inversen-Reihenentwicklung zur Gleichungslösung bei der Analyse intervallbehafteter vibro-akustischer FE-Systeme. [BibTex]

  • Meyer, S. and von Estorff, O. and Feldmann, D.G. and Wollesen, V. (2006). Test on Rotary Shaft Lip Type Seals and Finite Element Simulation for Validation of Material Laws for Elastomers. [BibTex]

  • Meyer, S. and Wollesen, V. and von Estorff, O. (2009). Nachbildung des Betriebsverhaltens von RWDR durch Reib- und Verschleißversuche mit dem RWDR-Tribometer. [BibTex]

  • Meyer, St. and Feldmann, D. G. and Estorff, O. von and Wollesen, V. M. (2006). Untersuchung des Einflusses von Stillstandzeit, Temperatur und Radialkraft auf das Losbrechmoment von Radialwellendichtringen.. [BibTex]

  • Meyer, St. and Feldmann, D. G. and Estorff, O. von and Wollesen, V. M. (2006). Untersuchung des Einflusses von Stillstandszeit, Temperatur und Radialkraft auf das Losbrechmoment von Radialwellendichtringen. [BibTex]

  • Meyer, St. and Wollesen, V. M. (2004). Druckentlastete Radialwellendichtringe als Möglichkeit zur Minderung von Reibleistung und Verschleiß.. [BibTex]

  • Meyer, St. and Wollesen, V. M. (2004). Test and Finite-Element-Modelling on the Contact between a Rotary Shaft Lip Type Seal and the Shaft in Case of a Dynamic Eccentricity of the Shaft.. [BibTex]

  • Meß, M. and Wiehler, K. and Wollesen, V. M. (2001). Experimentelle Untersuchungen zu Ordnungsvorgängen von Molekülen im Dichtzonenbereich von Radialwellendichtringen. [BibTex]

  • Migeot, J.-L. and Tzannetakis, N. and Estorff, O. von (1997). Vibroakustische Optimierung von Antriebskomponenten.. 173-184. [BibTex]

  • Nackenhorst, U. and Estorff, O. von (2001). Numerical Analysis of Tire Rolling Noise Radiation – A State of the Art Review.. [BibTex]

  • Oliveira, S. J. R. de (1995). Das nichtnewtonsche Verhalten von Öl als Hypothese zur Erklärung des Schmierungs- und Dichtungsverhaltens bei Radialwellendichtringen.. [BibTex]

  • Oliveira, S. J. R. de and Wollesen, V. M. and Vötter, M. (1997). Modelo do Comportamento Visco-Elástico de Fluidos Lubrificantes na Regiao de Contato Retentor-Eixo.. Paper 266. [BibTex]

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