Teaching

The courses offered by the Institute of Innovation Marketing contribute to the business education of future engineers. We are especially engaged in the master degree programs Industrial Engineering Management, Global Innovation Management and Logistics, Infrastructure and Mobility. Furthermore, we address students at Hamburg University of Technology pursuing an engineering-oriented degree and, finally, all students enrolled in the Master of Technology Management at the Northern Institute of Technology (NIT).

In our lectures, we convey scientific and practical knowledge from the fields of marketing, innovation management, and entrepreneurship. We invite students to actively participate in our current research projects by offering them bachelor and master theses.

Our students are encouraged to apply the theoretical knowledge learnt in our courses by discussing case studies and participating in projects aimed at solving real-world problems. The relevance of our study subjects to business practice is also emphasized in several in-class exercises, examples, and guest lectures.

As a general objective, we want to stimulate the students’ self-motivation and joy in learning. By applying a broad set of instructional methods, we aim at triggering the creativity of our students and provide them with a valuable learning experience in engaging teamwork tasks and presentations.

Lehre

Das Institut für Innovationsmarketing trägt mit seinem Lehrangebot zur betriebswirtschaftlichen Ausbildung angehender Ingenieure/-innen und Wirtschaftsingenieure/-innen bei. Wir sind insbesondere in den Master-Studiengängen Internationaler Wirtschaftsingenieur, Global Innovation Management sowie dem Studiengang Logistik, Infrastruktur und Mobilität aktiv. Mit unserem Lehrangebot wenden wir uns aber auch an Studierende aller ingenieurwissenschaftlichen Studiengänge der TUHH und an Teilnehmer/-innen des Masters of Technology Management am Northern Institute of Technology (NIT).

In unseren Lehrveranstaltungen wird wissenschaftlich fundiertes Wissen aus den Gebieten Marketing, Innovationsmanagement und Entrepreneurship vermittelt. Bei Bachelor- und Masterarbeiten laden wir Studierende zur aktiven Mitarbeit in unseren Forschungsprojekten ein.

Die Studierenden werden ermuntert, das erworbene Wissen im Rahmen von Fallstudienübungen und Praxisprojekten zur Lösung realer Probleme anzuwenden. Der Praxisbezug wird zudem durch Übungen, Beispiele, Gastvorträge und Unternehmensbesuche hergestellt.

Wir möchten die Lernfreude und Eigenmotivation der Studierenden aktivieren. Durch ein breites Spektrum an Lehrmethoden stimulieren wir die Kreativität der Studierenden und fördern Spaß an Teamarbeit und Präsentationen.