Forschungsbericht 2020
Zentrum für Lehre und Lernen ZLL
Leitung: Prof. Dr.-Ing. Kerstin Kuchta, Dr. Andrea Brose
Institut auf TORE
Institutswebsite
Publikationen
- Engineering students' understanding of basic electric circuit concepts and the effect of qualitative worksheets - Thesis
Timmermann, Dion
Technische Universität Hamburg (2020)
Open Access
- Designing and analyzing open application-oriented labs in software-verification education - inProceedings
Rogalla, Antje; Kamph, Timo; Bulmann, Ulrike; Billerbeck, Katrin; Blumreiter, Mathias; Schupp, Sibylle
Annual Conference University of Twente (SEFI 2020)
- Forschungsnahes Lernen in studentischen Entwicklungs- und Beraterteams im Modul “Resource Oriented Sanitation Systems” der TU Hamburg - inBook
Schaldach, Ruth; Vosgerau, Klaus
Forschendes Lernen : Theorie, Empirie, Praxis / Carmen Wulf [und zwei weitere] (Hrsg.). - Wiesbaden : Springer VS, 2020. - 1 Online-Ressource (VIII, 324 Seiten). : Illustrationen. - ISBN 978-3-658-31489-7. - (Research). - Seite 249-255
Open Access Publisher DOI
- Utilizing student feedback for improving learning outcomes: Examples from a master course on ship vibrations - inProceedings
Bornhöft, Sara; Bock und Polach, Rüdiger Ulrich Franz von; Thon-Gairola, Caroline; Hoth, Julian
Varietas Delectat. Complexity is the New Normality (SEFI 2020)
- Curricular network analysis - inProceedings
Riedel, Uta; Jakobtorweihen, Sven; Bornhöft, Sara
Varietas Delectat. Complexity is the New Normality (SEFI 2020)
- Barriers and enabling factors for engaging engineering students in research. A multi-perspective approach - inProceedings
Bulmann, Ulrike; Bornhöft, Sara; Ellinger, Dorothea
Varietas Delectat. Complexity is the New Normality (SEFI 2020)
- Upside Down – Einblicke in Lehre und Lernen an der TU Hamburg in Zeiten von Corona - Article
Ladwig, Tina Jessica; Arndt, Christiane; Knutzen, Sönke; Bornhöft, Sara
In: Forum Neue Medien in der Lehre Austria. Sonderausgabe 2020 “Plötzlich online”, S. 36-38.
- Creating a flexible pedagogical qualification program at a German university of technology - inProceedings
Bulmann, Ulrike; Billerbeck, Katrin; Bornhöft, Sara
Engaging Engineering Education (SEFI 2020)
Projekte